Nieuw leven blazen in oude content: hoe doe je dat?

Nieuw leven blazen in oude content: hoe doe je dat?

Een veelgehoorde trend in de wereld van contentmarketing is het recyclen van bestaande content. Zeker geen verkeerd idee, maar het gaat in dat geval verder dan oude artikelen optrommelen en in een nieuw jasje steken. Je kunt oude content natuurlijk niet zomaar klakkeloos overnemen. Om je een idee te geven waar je rekening mee moet houden bij het recyclen van content, licht ik hier vijf cruciale aandachtspunten toe.

De mogelijkheden van het hergebruiken van content zijn eindeloos en je kunt je creativiteit de vrije loop laten

Relevantie
Het is belangrijk om te kijken of content nog relevant is. Een onderzoek uit 2015 kan verouderd zijn en misschien al opnieuw uitgevoerd zijn. Dan kan het bijvoorbeeld wel van belang zijn om het nieuwe onderzoek te vergelijken met de oude content waar je over beschikt. Ook is het van belang je doelgroep goed voor ogen te hebben. Zodra je een artikel in eerste instantie geschreven hebt voor een iets andere doelgroep, wijkt de tone of voice mogelijk af en is het noodzakelijk om de schrijfstijl aan te passen.

Vorm
Grote lappen tekst zijn niet geschikt voor op een website en een social mediapost van een aantal zinnen dekt niet helemaal de lading in een magazine. Je moet daarom rekening houden met de vorm van de content wanneer je besluit deze te hergebruiken. De inhoud van de bestaande content kan wel input geven, maar kan vaak niet direct overgenomen worden omdat de tekst te lang of juist te kort is.

Afwisseling
Helaas, maar waar… Lezers zijn nu eenmaal snel verveeld. Dit kun je tackelen door afwisseling te bieden. Hoewel de ene vorm misschien beter werkt dan de andere, is het niet slim om steeds dezelfde content te publiceren. Wissel een webtekst af met een infographic, een blog, een whitepaper of een video. Zo houd je de aandacht van je doelgroep vast.

Analyse
Heb je content die al eerder daadwerkelijk geplaatst is tot je beschikking? Top! Dit kun je gebruiken om er een analyse op los te laten. Wat ging er wel goed en wat niet? Wellicht kan een andere vorm wél voor de gewenste conversie zorgen.

Doel
De basis van een contentmarketingstrategie is de doelstelling: wat wil je als bedrijf bereiken met de content? Als je dit weet, kun je betere keuzes maken wat betreft de vorm. Moeten lezers een link aanklikken? Een contactformulier invullen? Of juist een product kopen? Bepaal welke conversie je mensen wilt laten maken en hoe je dit wilt doen.

De mogelijkheden van het hergebruiken van content zijn eindeloos en je kunt je creativiteit de vrije loop laten. In mijn volgende blog geef ik jullie zes tips hoe je bestaande content kunt gebruiken in je strategie.



Uw privacy en het gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies om de inhoud en de marketing van onze website te personaliseren, extra functies te bieden en websiteverkeer te analyseren.

Per categorie; functioneel of marketing, wordt duidelijk aangegeven waar de cookies voor dienen. U kunt zelf bepalen welke cookies aan of uit mogen staan.

Wanneer u direct op ‘Accepteren’ klikt dan gaat u akkoord met de toepassing van alle cookies binnen deze website.

Meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens en gebruik van cookies kunt u vinden in onze privacyverklaring.

x

  • Functioneel
  • Marketing

Deze website gebruikt cookies die voor de functionaliteit van de website noodzakelijk zijn. Denk aan basisfuncties, instellingen, pagina-navigatie en o.a. toegang tot beveiligde delen van de website. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken. Deze cookies zijn verplicht om te accepteren. Gegevens die via Google Analytics worden verwerkt zijn allemaal anoniem en bevatten geen persoonsgegevens.

 

Naam Aanbieder Doel Vervaldatum Type
_ga Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 2 Jaar HTTP
_gat Google Analytics Beperkt het aantal geregistreerde gegevens voor Google 1 Minuut HTTP
_gid Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 1 Dag HTTP
ysdb-cookiealert bouwkennismedia.nl Bijhouden geaccepteerde cookies 1 Jaar HTTP
ysdb-cookiealert-hash bouwkennismedia.nl Bijhouden of de cookies aangepast zijn 1 Jaar HTTP

Deze website gebruikt cookies die worden gebruikt om een optimale beleving te bieden aan bezoekers. Via deze cookies kunnen we continu onze diensten versterken en verbeteren. We houden bijvoorbeeld in de gaten wat de meest favoriete pagina’s zijn. Wij maken op basis van onze cookies GEEN gebruik van advertenties. Alle gegevens zijn anoniem en niet traceerbaar naar de bezoeker.

 

Naam Aanbieder Doel Vervaldatum Type
Hotjar, _hjUserId _hjIncludedInSample Hotjar Om inzicht te krijgen in waar gekeken en geklikt wordt op onze website wordt gebruik gemaakt van Hotjar cookies. Met behulp van de gegevens die door deze cookies worden verzameld kunnen we analyseren wat er op de website gedaan wordt om de website te kunnen verbeteren. 1 Jaar HTTP